מוקד קצין העיר היווה למעשה כתובת למענה על שאלות ולטיפול בבעיות שונות עמם חיילים התמודדו (ועודם מתמודדים) במהלך ובמסגרת שירותם הצבאי ובנוסף, במטרה לספק מידע רלוונטי לאזרחים.
בין התפקידים אותם מלאו קציני הערים: הארכת אישורי שהייה מחוץ לבסיס (פסים), מתן תמיכה נפשית לחיילים המצויים במצוקה, מתן ייעוץ כללי בענייני ת"ש, מתן ייעוץ משפטי על ידי עורך דין (שירות אשר הוצע ללא עלות), מסירת הודעות לחיילים, מסירה של מספרי טלפון צבאיים לאזרחים ופעולות רבות נוספות..
חשוב לציין שלמרות השם המעט מבלבל, כשמדברים על "קצין העיר" לא מתכוונים לאדם אחד שהינו קצין בדרגתו אלא למוקד בו יושבים נציגי צה"ל ואנשי מקצוע נוספים, המוסמכים לסייע לחיילים.
סגירת מוקדי קצין העיר
בסוף שנת 2015 התקבלה החלטה לסגור את מוקדי קצין העיר בכל הארץ (12 סניפים בסך הכול) ובין היתר גם את מוקד קצין העיר נתניה – ערים נוספות בהן היו מוקדי קצין העיר עד אותה השנה: אילת, באר שבע, אשקלון, טבריה, חיפה, נהריה, ירושלים, עפולה, תל אביב, קריית שמונה ורחובות.
במקום מוקדי קציני העיר שהיו פעילים עד לאותה השנה, נפתח מרכז אחד, אשר מתאפיין בתפיסה עכשווית וחדשנית.
המטרה של תהליך סגירת המוקדים ופתיחה של מרכז אחד הייתה מחד לחסוך בעלות המבנים, לקצץ את כמות התקנים ולהוביל להתייעלות משמעותית בהליך הטיפול בחיילים – וזה נכון כמובן, לגבי כל תחומי הפעילות של קצין העיר.
חשוב לציין שבאותה השנה בה הוכרז על סגירת מוקדי קצין העיר, נאמר כי במצבי חירום, המערך של 12 מוקדי קציני הערים בפריסה הארצית ישוב לפעול.
נכון לשנת 2020, תחומי העיסוק של קצין העיר חולקו למוקדים אחרים בצה"ל – כך לדוגמא, אזרחים אשר מעוניינים לקבל מענה טלפוני יוכלו לעשות זאת דרך קצינת פניות הציבור.
פרטים חשובים על קצין העיר נתניה
כאמור, כל מי שמחפש אחר קצין העיר נתניה יוכל להשיג את מטרתו על ידי יצירת קשר טלפוני - ניתן ליצור קשר עם המשרד 24 שעות ביממה בטלפונים רב קווי – 03-5691000 או בטלפון מטכ"לי – 0302-1000